Upozornenie na začiatok !!!

Všetky nami uvedené odporúčania sú podložené odbornými publikáciami, ktoré sú zostavené podľa poskytnutých údajov výrobcov jednotlivých automobilov.V prípade nejasností, či pochybností, Vám doporučujeme kontaktovať importéra poprípade výrobcu .

Výmena rozvodov, rozvodového remeňa

Hlavným ukazovateľom, kedy je treba meniť rozvody ( srdce motora ) , sú najazdené km.

Pozor ale aj na časový interval výmeny . U väčšiny značiek vozidiel výrobca udáva interval výmeny v tvare: napr.:  150 000 km/ 8 rokov .
Určujúce je, čo nastane skôr !
 
Mali sme už niekoľko prípadov, že vozidlo malo najazdených len 80 000 km, ale už malo 10 rokov.
Majiteľ vozidla nás sice vypočul o nutnosti výmeny rozvodov, ale sa rozhodol ináč. Počas jazdy
sa však roztrhol rozvodový remeň, “ stretli sa “ ventily a už bola jasná  oprava motora .

 Z akýchkoľvek príčin sa môže stať, že najazdené KM nezodpovedajú technickému stavu auta.

 

Treba si hlavne uvedomiť, že oprava škôd na motore spôsobené roztrhaním rozvodového remeňa alebo poškodených rozvodov, je častokrát oveľa drahšia ako samotná výmena rozvodov

 

 

Výmenné intervaly rozvodov pri vybraných značiek áut

 

 Škoda Octavia, 1,9TDi, 74kw, r.v. 2005 – 2010  po 120 000 km 
 1,6 Benzín, 74kw, r.v. 1997 – 2007  po  90 000 km
 Škoda Octavia II. 2,0TDi, 103kw, r.v. 2011 –   po 150 000 km
 Peugeot 206  2A/C,  1,6HDi, 110  80kw, r.v.2004 –                                                 po 204 000 km / 10 rokov 
 Renault Laguna III.  2,0 DCi, 110kw, r.v. 2007 –   po 160 000 km / 6 rokov
 Opel Vectra C, 1,8Benzín, 81kw, r.v. 2004 –   po  90 000km / 6 rokov

 

 

 Ak máte záujem zistiť viac o svojom aute, neváhajte nás kontaktovať buď cez formulár v sekcii KONTAKT alebo sa priamo objednajte na bezplatnú kontrolu k nám do servisu.