Rychly kontakt

Mobil: 0903 405 628
email:
frenko@frenko-forte.sk


Prevádzkové hodiny:
Po-Pia: 8:00 - 16:00
So-Ne: zatvorené

Breadcrumbs

Hoci máte auto v záruke, servis si môžete vybrať

Nikto nemôže motoristu nútiť navštevovať značkový servis pod hrozbou padnutia záruky. Umožňuje to nariadenie Európskej komisie.

    V máji tohto roka sa skončila platnosť nariadenia Európskej komisie, ktoré upravovalo systém predaja nových áut a poskytovania servisných služieb. Podľa nového nariadenia, ktoré ešte podrobnejšie upravuje služby v tejto oblasti, opravu a servis automobilu môže vykonať aj neautorizovaný servis.

   Zákazník má právo chodiť v rámci garančných prehliadok aj do nezávislého servisu bez straty záruky, povedala Danuša Krkošová, tlačová hovorkyňa Slovenskej obchodnej inšpekcie. Ďalej dodala, že vykonanie prehliadky alebo opravy v neautorizovanom servise nemôže byť dôvodom na neuznanie záruky v autorizovanom servise.

   Odmietanie záruky autorizovanou predajňou, ak bola údržba vozidla vykonaná v neautorizovanom servise, môže riešiť aj Protimonopolný úrad.

   Záruka je zákonnou alebo zmluvnou povinnosťou predávajúceho a vzťahuje sa na chyby a kvalitu predanej veci.

   Servis môže poskytovať záruku iba na práce, ktoré vykonal, a teda voči neautorizovanému servisu možno uplatňovať zodpovednosť za chyby týkajúceho sa servisných prác .

    Kvalita servisu a spokojnosť zákazníka nezávisia od typu servisu, ale od ľudí a majiteľa. Ani najmodernejšia technika, ani predpisovo zariadené dielne obrovského servisu nie sú zárukou spokojnosti. Rovnako ani najšikovnejší mechanik v garáži bez náradia a potrebnej techniky nemôže kvalitne auto opraviť.

Aby bol zákazník spokojný, treba oboje, bez rozdielu typu servisu.

konateľ: Ľudovít Frenko

 Zdroj: denník SME z 01.10.2010